Kayakken tussen de zeeleeuwen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van makkingaatjes - WaarBenJij.nu Kayakken tussen de zeeleeuwen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van makkingaatjes - WaarBenJij.nu

Kayakken tussen de zeeleeuwen

Door: Martijn en Sascha

13 Juli 2018 | Namibië, Walvisbaai

Vandaag zijn we na een heerlijk ontbijtje in Seabreeze rond kwart over zeven met de auto naar Walvis Bay gegaan. Hier kwamen we iets over acht aan en stond een gids voor ons klaar. Na een toiletbezoek stapten we bij de gids in zijn auto en reden we langs het water richting de plek waar de tour zou beginnen. De auto stopte al snel aangezien de gids dolfijnen in de verte zag. We mochten de auto uit om foto’s te maken en om te genieten van het uitzicht. Hier liepen ook veel flamingo’s rond. Na wat uitleg van de gids vervolgde wij onze reis. We kregen onderweg uitleg over de zoutwinning en over de flamingo’s die overal in het water stonden. Ook zagen we pelikanen. Nadat we een stuk over de verharde weg hadden gereden, reden we het strand op. Onderweg zagen we al veel zeeleeuwen op het strand liggen. Er zaten veel jonge zeeleeuwen tussen. Ook zagen we drie jakhalzen tussen de zeeleeuwen rondlopen op het strand. De jakhalzen aten de dode zeeleeuwen op.

Eenmaal aangekomen op de bestemming kregen we wat uitleg en kregen we kleren die we over onze eigen kleren konden aantrekken. Deze kleding zorgde ervoor dat we minder nat zouden worden. Ook moesten we een reddingsvest aan. Er was vandaag harde wind en daarom mochten we niet te ver het water op. We kregen per tweetal een kayak (Elly ging met een andere toerist voor vijf minuten en daarna met de gids aangezien de toerist het niet vol kon houden). Door de harde wind moesten we hard peddelen maar het was het zeker waard! De zeeleeuwen kwamen van alle kanten naar ons toe en toonde veel interesse. Ze sprongen boven het water uit, keken ons aan, lagen te dobberen op hun rug of maakte ons nat door hard met hun staart op het water te slaan. Hier hebben we mooie (onderwater)filmpjes en foto’s van de zeeleeuwen kunnen maken (volgen nog). Na een tijdje op het water gepeddeld te hebben ging het steeds harder waaien en was iemand verderop van een andere groep gekapseisd met zijn kajak. Daarom moesten wij weer aanmeren aan het strand en konden wij ons omkleden. Hier kregen wij koffie/thee en een overheerlijke muffin. We zijn nog naar de zeeleeuwen gelopen die op het strand lagen en hebben hier wat foto’s gemaakt.

Na wat gebabbeld te hebben met andere toeristen en de gidsen werden we weer naar huis gebracht. Op weg naar huis reden we anders dan de heenweg. We reden nu vlak langs het water en zagen onderweg nog een jakhals van dichtbij. De gids zei dat hij een verrassing voor ons had en stopte na een tijdje de auto. Hier pakte hij een fossiel op die was aangespoeld en die we mochten hebben. Dit was bijzonder om te zien. Even later vond hij er nog één. Hij wist precies waar hij ze kon vinden.

Uiteindelijk werden we weer afgezet bij onze auto en reden we richting Seabreeze. Onderweg stopte we nog bij een autogarage voor een nieuwe reserveband en gingen we langs de supermarkt.

Vanavond gaan we uiteten bij een restaurant aan het strand. Vanaf dit restaurant kun je de zonsondergang zien.

(Foto’s volgen nog)

• 15 Juli 2018 - 14:43

Karin:

wat top en een belevenis!! geweldig om mee te reizen

• 16 Juli 2018 - 21:20

Rob:

Leuk om te volgen. Blijf ons op de hoogte houden...

• 20 Juli 2018 - 11:46

Astrid Smit:

via de mobiel terug mailen werkt niet echt...de helft komt niet over...dus nu weer even achter de computer gekropen. Ik had idd ook geschreven dat Martijn toch wel de echte avonturier is. Mij kreeg je dat tentje niet in (en ik denk ook niet op de auto) Maar heel leuk om alles te lezen. Ziet er prachtig uit. Toevallig was vorige week een uitzending van Erica op reis in.... Namibie...dus we hebben even gekeken waar jullie zo'n beetje uithangen, comfortabel vanaf de bank ;-) Wij zitten hier ook in tropische sferen, ongekend en met moeite de tuin in leven te houden! De kippetjes gaan goed, ze verwelkomen mij al, als ze de deur horen. Ik denk dat ze jullie gezelschap missen, maar ik ga er echt niet bij zitten hoor, er tegen kletsen vind ik al genoeg... Ze hebben wel de maffe gewoonte om gemorst water te willen drinken, blijkbaar is water in zand lekkerder? Of is dat normaal? Maar.... we hebben wel bijna elke dag een eitje!
    Het ga jullie goed, tot mails!