Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Elly

27 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dit is onze laatste dag in Amerika en we willen nog een paar laatste dingen gaan bekijken. Allereerst zijn we naar het Fashion centre gereden, de auto geparkeerd voor $4 voor de hele dag bij een beetje een louche parkeerplaats, maar goed. Het Fashion centre bestaat uit allemaal straatjes met kleine winkeltjes met kleding en accessoires. Je hoort hier bijna alleen maar Spaans want hier lopen veel Mexicanen. Nadat we wat kleding gescoord hadden zijn we naar Downtown gereden en daar tussen de wolkenkrabbers gereden, de Wilshire Boulevard. Op het gebouw Standard zit een terras op het dak waar je een mooi uitzicht hebt op de gebouwen, wel behoorlijk decadent. Langs Walt Disney Concert Hall gereden, een heel bijzonder gebouw. Daarna even in the Union Station gekeken, dit is het treinstation, deze is nog in oude stijl. Het was ondertussen etenstijd en we hebben bij Philippe een typisch Amerikaans broodje: French dip gegeten. Dit is een wit brood knapperig van buiten, vochtig van binnen met gesneden rundvlees. We vonden het allemaal erg lekker. Dit restaurant bestaat al sinds vroeger en is nog helemaal in stijl, er lag zaagsel op de grond (omdat de mensen vroeger met paard en wagen kwamen en allemaal modder naar binnen liepen). Daarna naar de Dodgers want de baseball wedstrijd begon om 19.10 uur. Dit was vlakbij dus we waren mooi op tijd. Het stadion was nog lang niet vol maar gedurende de wedstrijd kwamen er steeds meer mensen. Die sfeer van zo'n wedstrijd moet je echt een keer meemaken, dat is uniek. Eerst wordt er natuurlijk begonnen met het Amerikaanse volkslied en dan begint de wedstrijd. Het publiek wordt beziggehouden met grote schermen en de wave ging ook een paar keer door het publiek. Veel popcorn, ijs en cola wordt hier genuttigd door hele families, die een avondje uit zijn. Helaas hadden de Dodgers verloren van de Colorado Rockies maar dat mag de pret niet drukken. De sfeer bleef er tot het eind toe goed in. Een onvergetelijke ervaring.