Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Elly

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanmorgen om half 9 pas opgestaan, we waren laat. Bijna iedereen op de camping was al weg. Uiteindelijk om een uur of 10 vertrokken richting Mariposa. Onderweg stopten we ergens waar we lekker konden ontbijten. Het was een buffet dus we konden pakken wat we wilden, lekkere toast met roerei, veel fruit en een soort wentelteefjes. Daarna doorgereden via nr. 140 naar Yosemite park. Bij de ingang een annual card gekocht voor 80 dollar, deze geeft toegang tot alle National Parks voor een jaar. Al snel zagen we de eerste waterval, wat een geweld wat er naar beneden komt! We zijn gelopen naar de Bridalveil Fall waar je echt kletsnat vandaan komt, lastig om foto’s te maken. Maar ontzettend mooi! Via een mooie weg doorgereden naar het Yosemite centre. Daar geparkeerd en verder gegaan via de shuttles die af en aan reden. Goed geregeld want je kon telkens op- en afstappen waar je maar wilde. De film in het centre was erg mooi. Bij het indianendorp gekeken, dit was een museum, jammer genoeg geen echte indianen. Nog een eekhoorntje gezien, zie foto. Nog een korte wandeling gemaakt naar de lower Yosemite fall, ook al zo mooi! En weer erg nat geworden van het geweld van de waterval! We waren zo rond half 7 weer terug op de camping, de kinderen zijn lekker wezen zwemmen, terwijl nog even snel boodschappen hebben gedaan in Mariposa. Het was een lange dag geworden.