Glacier point - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu Glacier point - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van makkingaatjes - WaarBenJij.nu

Glacier point

Door: Elly

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Mariposa

Zonder ontbijt om half 10 vertrokken. We hebben weer uitgebreid geluncht in Cedar Lodge in El Portal en lekkere koeken voor onderweg meegesmokkeld ;-) Daarna route 41 genomen richting Fresno en de afslag naar Glacier point genomen. Dit was een hele mooie weg met veel uitzichtpunten en de temperatuur liep terug naar 22 graden. Mooie rotspartijen met Indiaanse namen en uiteindelijk na een uur klimmen (met de auto natuurlijk ;-) ) kwamen we op de Glacier point en keken uit op de Yosemite Valley, de Half Dome, North Dome en weer een aantal watervallen. Sascha en Karlijn vonden vooral de kleine eekhoorntjes erg leuk. Ze waren zo snel dat we er bijna geen foto van konden maken. Op de terugweg zagen we ineens iets bewegen links op de weg, we reden wat langzamer en toen kwam er een wolf (volgens Karlijn en Sascha), vos (volgens Albert) of een coyote (volgens Elly) heel rustig over de weg lopen. Helaas hebben we geen beren zien lopen maar we spraken wel twee Nederlandse backpackers die te voet de top van de Glacier point hebben beklommen en zij kwamen er wel eentje tegen! Het was gelukkig een kleintje zeiden ze. Terug op de camping lekker gezwommen want de temperatuur liep alweer op naar 34 graden! Vanavond weer lekker barbecueën.

• 09 Juli 2011 - 05:58

Marja Hissink:

Erg leuk om jullie reis zo te volgen. Klinkt allemaal erg oke. Wie weet kom je nog wel een beer tegen... Nog veel plezier. X

• 09 Juli 2011 - 10:38

Karin:

wauw wat een super omgeving. wel genieten zo, ook voor mij!!!
    geniet(en schrijf) maar lekker verder!!
    lieve groetjes